سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علل خرابی فن لپ تاپ اچ پی و علائم آن

فن لپ تاپ hp

فن از مهم ترین قطعات سخت افزاری هر لپ تاپ است که وظیفه آن خنک سازی دیگر قسمت های سیستم می باشد. از آنجایی که لپ تاپ دارای بدنه و محفظه کوچک و باریک برای نصب قطعات سخت افزاری بوده و این قطعات به صورت فشرده در کنار همدیگر قرار گرفته‌ اند، تهویه هوا بین آن ها به خوبی صورت نگرفته و این کار به دست یکی از مهم ترین قسمت های آن با عنوان فن انجام می شود. 
پره های فن با چرخش خود، هوای ثابت را در لپ تاپ جابه جا کرده و باعث کاهش گرمای تولید شده از سوی CPU می‌ شوند. در نتیجه ی خرابی این قطعه، دیگر هیچ ابزار و سیستمی برای خنک سازی دستگاه مورد نظر و کاهش دما وجود نداشته و لپ تاپ داغ می کند. داغ کردن لپ تاپ نیز در صورت تکرار مکرر می تواند باعث آسیب دیدگی شدید قسمت های سخت افزاری شود. 
از این رو توصیه می‌ شود که همواره در صورت خرابی یک قطعه از لپ تاپ اچ پی خود به ویژه فن با مراجعه به مراکز تعمیرات معتبر مانند نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی در کرج به رفع مشکل روی داده و پیشگیری از خرابی های بیشتر بپردازید. البته اکثر مشکل های سخت افزاری در ابتدا علائم کاملاً مشخصی نداشته اما با این حال نشانه‌ های کوچکی وجود دارد که می توان از خرابی آن مطلع شد. 
خرابی و آسیب دیدگی فن لپ تاپ هم در ابتدا دارای علائم کوچکی است که با گذشت زمان و تشدید مشکل علائم آن نیز نمایان تر می شود. شما می توانید با شناخت دقیق علائم اولیه خرابی فن لپ تاپ خود، به سرعت در جهت عدم تشدید آسیب و بروز خرابی‌ های گسترده تر و پیشگیری از از کار افتادگی این قطعه به رفع مشکل اقدام نمایید. در ادامه علل اصلی خرابی فن لپ تاپ اچ پی و علائم رایج آن برای شما کاربران لپ تاپ های اچ پی بیان شده است. 

علل اصلی خرابی فن لپ تاپ hp

یکی از رایج ترین علل خرابی و از کار افتادگی قطعات الکترونیکی، نوسانات نامناسب ولتاژی است. نوسانات نامناسب برق می تواند آسیب های جدی و غیر قابل جبرانی به قطعات سخت افزاری مختلف لپ تاپ از جمله فن وارد نماید یا باعث از کار افتادگی و سوختگی آن ها شود. برق 220 ولت شهری دارای نوسانات مخرب بوده و از آن جایی که لپ‌ تاپ به طور مستقیم با برق شهری سر و کار دارد، احتمال بروز این نوع آسیب ها بسیار زیاد است. 
به همین دلیل توصیه می‌ شود که همواره پیش از استفاده از لپ تاپ از طریق انرژی برق شهری از اتصال محافظ برق مطمئن شوید که تا حد ممکن از بروز این آسیب و سوختگی و از کار افتادگی قطعات سخت افزاری لپ تاپ اچ پی شما به ویژه فن پیشگیری شود. 
از دیگر علل خرابی فن می‌توان به دمای زیاد لپ‌ تاپ اشاره کرد. گرچه فن خود مسئولیت خنک سازی سیستم را بر عهده دارد، اما گرمای شدید می‌ تواند به این قطعه نیز آسیب وارد کرده و سبب خرابی و از کار افتادگی آن شود. در اینجا نکاتی در مورد کمک به کنترل دمای لپ تاپ از سوی کارشناسان نمایندگی اچ پی در کرج بیان شده است که می توانید با مطالعه و به کار بستن آنها در جهت عدم خرابی قطعات سخت افزاری لپ تاپ اچ پی خود اقدام نمایید. 
برای پیشگیری از این مشکل، همواره از استفاده طولانی مدت و استراحت ندادن به سیستم خود بپرهیزید. کارکرد طولانی قطعات سخت افزاری می تواند باعث ضعیف شدن عملکرد آن ها و در نهایت افزایش گرما و دیگر اختلالات مربوطه شود. به همین دلیل شما باید پس از استفاده چند ساعته حتماً زمانی را به استراحت لپ‌ تاپ و اجزای مختلف آن اختصاص دهید. 
یکی دیگر از راهکار هایی که می تواند در مقابله با داغ کردن لپ تاپ hp بسیار موثر باشد، استفاده از کول‌ پد است. کول پد ها به صورت صفحه ای با منافذ باز ارائه شده که در داخل بدنه آن ها یک یا چند فن قرار دارد. کول پد ها به عنوان سیستم های خنک کننده مجزا و سطح زیرین لپ‌ تاپ می توانند در کاهش دمای سیستم تاثیر به سزایی داشته باشند. تهویه هوا و خنک سازی قطعات سخت افزاری به کمک کول پد به درستی انجام شده و لپ‌ تاپ از افزایش دما و عواقب پس از آن در امان می ماند. 
از عوامل رایج افزایش دمای لپ تاپ نفوذ و انباشت آلودگی در قسمت های داخلی است. آشغال های ریز، گرد و غبار، چربی ها، مواد چسبنده و... مواد مضری هستند که در صورت ورود به بخش های داخلی عملکرد قطعات را مختل و فضای بین آن ها را اشغال کرده و از این رو قسمت های درگیر دچار نقص و اختلال و سپس تولید گرما می‌ شوند. این مشکل می‌تواند به بخش‌های مختلف به ویژه فن هایی که وظیفه خنک سازی سیستم را بر عهده دارند آسیب های جدی و جبران ناپذیری را تحمیل کرده و در نهایت از کار افتادگی آن ها را سبب شود. 
به همین دلیل همواره توصیه می شود که پیش از انباشته شدن آلودگی در قسمت‌ های داخلی لپ‌ تاپ و عواقب مخرب آن که یکی از آن ها افزایش گرماست، مرتباً سیستم خود را به مراکز مربوطه مانند نمایندگی اچ پی در کرج در جهت پاکسازی قطعات سخت افزاری و رفع آلودگی بسپارید. از نصب بازی ها و دیگر برنامه های سنگین خودداری کنید. نصب برنامه هایی که با سخت افزار سیستم شما متناسب نیستند، می تواند باعث اختلال در عملکرد قطعاتی چون CPU و کارت گرافیک شود که عواقب آن هنگ کردن مکرر سیستم حین اجرای این نرم افزار ها و افزایش دمای لپ تاپ است. از این رو هرگز به نصب برنامه های فوق سنگین و نامتناسب با سیستم خود اقدام نکنید. 

رایج ترین علائم خرابی فن لپ تاپ hp

تشخیص سریع و رفع به موقع مشکل، می تواند تا حد زیادی از گسترش خرابی و آسیب دیدگی جدی قطعه معیوب پیشگیری کند. از این رو بهتر است با علائم اولیه خرابی فن آشنا شوید تا در صورت مشاهده این نشانه ها به سرعت در جهت ترمیم بخش های آسیب دیده اقدام نمایید. 
رایج ترین علامت خرابی فن، تولید صدای بلند و عجیب از سوی لپ تاپ است. صدای معمولی فن آن قدر کم بوده که تنها در صورتی که گوش خود را به بدنه این دستگاه نزدیک کنید قادر به شنیدن صدای آن هستید. چنانچه حین کار کردن با لپ تاپ خود متوجه تولید صدای بلند و عجیب و غیر معمول از لپ تاپ شدید، ممکن است فن صرفاً به دلیل خرابی و آسیب دیدگی اجزا، باعث تولید چنان صدایی شده باشد. 
دیگر اختلال رایجی که می تواند از خرابی فن خبر دهد، افزایش گرمای لپ تاپ به صورت غیرطبیعی و مکرر است. در صورت مواجه شدن با این دو مورد، سریعاً لپ تاپ اچ پی خود را در جهت بررسی و عیب یابی مشکل اصلی به مراکز معتبر مانند نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ hp در کرج بسپارید. 

تعمیر و تعویض فن لپ تاپ اچ پی توسط مرکز تعمیر لپ تاپ اچ پی در کرج

نمایندگی اچ پی کرج، یک مجموعه بزرگ متشکل از متخصصان حرفه‌ ای و انواع دستگاه ها و ابزار آلات پیشرفته در زمینه تعمیر و تعویض قطعات سخت افزاری و رفع اختلالات نرم افزاری لپ تاپ های اچ پی می باشد. 
شما می توانید در صورت خرابی فن و یا دیگر قطعات لپ تاپ، آن را در جهت ترمیم بخش های آسیب دیده به نمایندگی اچ پی در کرج بسپارید تا با به کارگیری نوین ترین روش ها در عیب یابی و تعمیر و مراحل مختلف رفع مشکل، در جهت رفاه تمام شما کاربران لپ تاپ های اچ پی در کرج در اسرع وقت و به بهترین نحو ممکن اقدام نماید.